مصاحبه با رضا صادقی منبع minamusic


فکر
می کنی دلیل محبوب شدنت چیست ؟
همیشه گفته ام به این دلیل که دروغ نمی گویم و ادای آدمهای خوب را در نمی آورم،البته شاید دلیل دیگری هم
دارد،همانطور که خانم لاله صدیق قهرمان خوب اتومبیلرانی کشورمان در گفتگو با خود شما گفتند صادقی فیلم بازی نمی
کند،خدارا شکر میکنم که جوانها دوستم دارند.
فکر می کنی به خاطر اینکه گفتی مشکی رنگ عشقه اینقدر جوانها دوستت دارند؟ به نظر من این موضوع بی تاثیر هم نبوده.
شاید ما همیشه مادرمان را دوست داریم چون تک است ، مشکی هم به نظر من تک است، چند رنگ نیست بلکه پذیرای
همه رنگهاست ، تا حالا دقت کردید پرده خانه خدا هم مشکی است نمی توان رنگ مشکی را بد دانست چون مشکی رنگ
عشق است.

اگر روزی ازدواج کنی، نظرت راجع به رنگ مشکی عوض می شود؟
به طور قطع ازدواج من با همه ی جوانها فرق میکند،ازدواج من با کسی است که بیشتر از من عاشق مشکی باشد و یا اینکه آنقدر عاشق من باشد که عاشق رنگ مشکی شود.
چه جالب ؟
باید لباس عروسی همسر آینده ی من مشکی باشد.
اگر قبول نکند؟
به همین دلیل فکر می کنم ازدواج من دیر سر بگیرد.
چرا اینقدر به رنگ مشکی علاقه داری؟
پنجاه درصد دلیل عشق من به این رنگ شخصی است، بعضی شاید از هنر بازی خوششان بیاید اما دلیل آن برای من
آرمانی است که شاید 20 سال آینده بگویم اما 50% دیگرش را می توانم بگویم.
منتظریم.
اعتقاد به مشکی بهانه ای برای نقض چیزهای دیگر،من تصمیم دارم خیلی چیزها را نقض کنم.
مثلا ؟
می دونی می خواهم بگویم آقایی که عاشقی،اگر معشوقت بد شد،تو عشق را زیر سوال نبرتو به عشق توهین نکن، تو
قبول کن که انتخاب درست و خوبی نداشته ای،برای فلج شدن پاهای من یک بار دکتری اشتباه کرد، آیا من باید کل علم
پزشکی را زیر سوال ببرم،فکر می کنم آدم در معشوقه داری شکست می خورد نه در عاشقی!
تا حالا عاشق شده ای ؟
من هم عاشق شدم وبه عشقم علاقه من بودم خوب یادم هست که سال 1372 بود مثل عشق یک بچه به یه تفنگ اما دیگر
از آن تفنگ تیری شلیک نمی شود فکر می کنم اگر بگویم علاقه بود بهتر است.
آخرش چی شد ؟
خیلی ساده معشوق را گذاشتم کنار اما عاشقی مرا نگه داشت ، فکر می کنم عاشقی سر من منت گذاشت ، شنا کردن را یادم داد تا غرق نشوم.
انتخاب رنگ مشکی ربطی به آن عشق داشت ؟
نه پیراهن ولباس مشکی را قبل از آن هم می پوشیدم.
از چه سنی؟
تقریبا 16 سالگی.
کدام یک از شما دو نفر بی وفایی کرد؟
هیچکدام،ما فکر کردیم و دیدیم که با هم بودن آبروی عاشقی را می برد، باهم نباشیم،بهتر می توانیم زندگی کنیم.
در فرهنگ ایرانی سمبل های بسیاری وجود دارند،لیلی ومجنون، خسرو و شیرین،شیرین و فرهاد، وامق و عذرا، توکدام یک را بیشتر دوست داری؟
علاقه من به شیرین وفرهاد است،مجنون برای بقای عشقش دیوانه شد و زد به صحرا وفرهاد برای طلب عشق کوه
کند،عاشق باید برای اثبات عاشقی کاری کند که فرهاد کند.
بهترین ترانه ای که خوانده ای ؟
من همه ی آنها را دوست دارم اما ترانه ای که نسبت به بقیه با آن راحت ترم و چند روزی با آن زندگی کردم بغض ترانه
همان آهنگ دلم برات تنگ شده جونم میخوام ببینمت نمی تونم.
چرا برای خودت اسم هنری یا تخلص انتخاب نمی کنی؟
من خودم را خواننده نمی دانم که اسم هنری انتخاب کنم.
مرگ را چطور می بینی؟
اگر به شعار تعبیر نشود مرگ قشنگ است.
دوست داری همین حالا روح چه کسی را ببینی؟
احمد شاملو.
بهترین هدیه ای که دوست داری بگیری ویا اینکه گرفته ای؟
دوست دارم روز تولدم گیتار هدیه بگیرم،بهترین هدیه ای هم که گرفته ام، همان گیتار بود از یک دوست خوب، از یک
عزیز.
بهترین هدیه ای که داده ای؟
روحم را به مردم هدیه کرده ام،البته اگر قابل بدانند.
نظرت پیرامون فرهاد و فریدون فروغی؟
فرهاد اسطوره زندگی هنری من است،فرهاد هنرمند نجیبی بود که سالها جلوتر از خودش زندگی می کرد فریدون هم
عاشق تبار بود حیف که قدر آنها را ندانستیم.
دوست داشتی از خدا پابگیری یا بال؟
بال، چند سال پیش به روزنامه محلی صبح ساحل در بندرعباس در جواب این سوال که دوست داری پاهایت خوب شوند ،
گفتم من الان هم دارم در قلب مردم راه می روم،حالا هم تاکید می کنم به نظر شما راه رفتن روی آسفالت لذتی دارد؟
کار کدامیک از خواننده های پاپ یا سنتی را می پسندی؟
کار همایون شجریان را می پسندم چون صدایش قشنگ است اما از کار گروه اوهام هم خوشم می آید.
بیشتر چه خوابهایی می بینی؟
از وقتی آمده ام تهران خواب مادرم را بیشتر می بینم چون دلم برایش تنگ می شود، البته نباید پدرم را نیز فراموش کرد
چون از دستم دلگیر می شود.
جنوب را بیشتر دوست داری یا شمال؟
فقط یکبار به شمال ایران رفته ام آن هم برای تصویربرداری یک تیزر فکر نمی کردم دریای خزر اینقدر زیبا باشد اما
جنوب را بیشتر از شمال دوست دارم.
علاقه داری با کدامیک از هنرمندان کنسرت مشترک بدهی؟
با علیرضا عصار چون محترم هستند،همچنین با آقای قمیشی هم دوست دارم کنسرت مشترک داشته باشم.
جالب اینکه عصار هم در برنامه هایش پیراهن مشکی می پوشد.
ایده ایشان را نمیدانم اما احتمالا ایده ی محکمی دارند، عصار هنرمند بی تفکری نیست،قطعا دلیل محکمی دارد.
حیوان خاصی هست که دوستش داشته باشی؟
از میان پرنده ها مرغ عشق را بیشتر دوست دارم،به گربه مشکی هم علاقه دارم ، اما اسب را از همه بیشتر حیوانات
دوست دارم.
نکند وقتی بچه بودی از همه کارتونها زورو را بیشتر دوست داشتی؟
اتفاقا دوست داشتم چون همه چیزش از لباس تا اسب زورو مشکی بود(با خنده).
حضورت در تلویزیون و خواندن در برنامه های مهتاب،ارث بابام و کوله پشتی با استقبال قابل توجهی روبرو شد.
قبل از هر چیز از آنهایی ممنونم که این فرصت را به وجود آوردند، دوست نداشتم برای حضور در تلویزیون بگویند این
اجازه نمی دهد،آن اجازه نمی دهد،برای جواد رضویان که یکی از دوستان پاکم من است ، ارث بابام را با افتخار کار
کردم،خدا را شکر که وسیله ای دیگر برای این که صدایم را به گوش مردم برسانم پیدا شد.
رفقای هنری ات؟
جواد رضویان ومهدی رضوان.
دوستان ورزشی ات چطور؟
علی انصاریان،یحیی گل محمدی، عارف محمدوند،وحسین توکلی ، بیشتر با اینها ارتباط دارم.
کدامیک از بازیگران را بیشتر دوست داری؟
بهروز وثوقی را خیلی قبول دارم وفکر می کنم بازیگر همه سالهاست،بعد از وثوقی هم محمد رضا فروتن را دوست دارم.
از این که کارت مجوز گرفت و اولین کاست را دادی چه حالی داری؟
خوشحال کننده بود،ای کاش می توانستم کارهای جدیدی ارائه کنم اما کارهای قدیمی را بازسازی کردم.
بهترین خاطره زندگی ات؟
کنسرت هایم بهترین خاطره های زندگی من است.
وبدترین خاطره؟
فوت دایی ام.
با ارزش ترین چیز زندگی ات؟
عزت نفسی که از لطف بی حد وحصر خداست،بعد از آن داشتن خانواده خوب وبسیار عاشق وعاشق تر از چیزی که باید
باشند ودر آخر مردم عزیز کشورم را می توانم به عنوان پشتوانه های احساسی خودم داشته باشم، هر چند نتوانستم باری
را از روی دوش آنها بردارم.
کجای ایران را بیشتر از جاهای دیگر دوست داری؟
اصفهان،نمی دانم چرا ولی وقتی می روم آنجا به عنوان یک ایرانی احساس غرور می کنم ، فکر می کنم ایرانی ها
قدرتمند،هنرمند وبا ذوق هستند.وصیت می کنم بعد از مرگم در اصفهان دفنم کنند.
تو به خاطر اشتباه یک پزشک در کودکی فلج شدی آیا آن دکتر را بخشیده ای ؟
از صمیم قلب آن دکتر را بخشیده ام فکر می کنم آن پزشک یک وسیله بود برای ایجاد یک حصار تا خودم را بهتر بشناسم
، آن دکتر کاره ای نبود، فکرکنم یک کسی از آن بالا گفته بود این کار را انجام دهد.
از آن دکتر خبر داری؟
فوت شده اندف خیلی وقت است
که دستشان از دنیا کوتاه است.
سر قبرش رفته ای؟
نمی دانم کجاست،اگر می دانستم می رفتم اماهمیشه برای او فاتحه می خوانم.
نهایت آرزو ؟
عاشق را آنجور که به دنیا آمده ام بیان کنم و رضا صادقی بشود کتاب.
فقر را معنی کن؟
فقیر کسی نیست که پول ندارد، کسی است که عزت ، حرمت ودر نهایت اصالت ندارد.
الگوی زندگی ات؟
آقا امیرالمومنین
شاعرانی که دوست داری؟
اخوان ثالث واحمد شاملو در عصر حاضر،مولانا وحافظ از بین شاعران کهن ایران.
از چه چیزی می ترسی ؟
این که روزی جایی در دل مردم نداشته باشم.
زیربنای زندگی ات؟
اگر بگویید زیربنای زندگیم چه کسی است می گویم مادرم اما اگر بگویید چه چیزی باید بگویم عزتم.
چه ورزشهایی را دوست داری؟
فوتبال را دوست دارم و3 سال هم عضو تیم بستکتبال با ویلچر هرمزگان بودم.
مقامی هم آوردی؟
یک بار پنجم کشور شدیم و سال 1374 یا 75 هم در رده بزرگسالان کشور به مقام نایب قهرمانی رسیدیم.
فوتبال بهتر است یا بسکتبال؟
فوتبال فقط دوندگی هست وتلاش برای زدن یک گل اما بسکتبال دنیای دیگری دارد ومی توان امتیازهای بیشتری کسب کرد آن هم از یک حلقه ی کوچک.
به چه تیمی علاقه داری؟
پرسپولیس را خیلی دوست دارم ، تمام خانواده ی من پرسپولیسی هستند البته با بعضی از بازیکنان استقلال هم دوست هستم.
چه کسی را در پرسپولیس بیشتر دوست داری؟
اول پروین وبعد هم علی انصاریان و از قدیمی ها هم افشین پیروانی را دوست دارم.
رنگ پیراهن پرسپولیس قرمز هست، چرا این تیم را بیشتر از تیم های دیگر دوست  داری؟
بعضی وقتها در پیراهن پرسپولیس مشکی هم پیدا می شود.
در بین تیم های مطرح دنیا رئال مادرید پیراهن یکدست مشکی در برخی بازیهایش می پوشد؟
رئال محبوب ترین تیم من است مگر کسی هم هست که رئال را دوست نداشته باشد اما بعد از رئال به منچستریونایتد وچلسی علاقه دارم البته چلسی را به خاطر درخشش سال قبلش دوست دارم.
در بین بازیکنان تیم ملی به چه کسی علاقه داری؟
علی دایی خیلی محترم است، البته همه ی ملی پوشان گلند اما علاقه ام به مهدوی کیا زیاد است چون گفته من هم جزیی از مشکی پوشها هستم ومن نیز از وی قول گرفتم.
در بین بازیکنان خارجی چی؟
فیگو و زیدان چون اخلاقشان بهتر از دیگران است.
فوتبال هم تماشا می کنی؟
تمام بازیهای تیم ملی را می بینم وقتی بحرین را بردیم خیلی خوشحال شدم بحرینی ها چند سال قبل با پیراهن عربستان دور افتخار زدند با پیروزی مقابل بحرین در تهران عذابیکه ازاون روز کشیدم جبران شد.
تا به حال به ورزشگاه رفته ای؟
نه ولی دوست دارم بروم و در بین مردم بنشینم.
بیوگرافی؟
رضا صادقی هستم 25 مرداد 1358 ساعت 7:30 صبح در آنامیس به دنیا آمدم.
آنامیس کجاست؟
اسم قدیم میناب است اما بزرگ شده ی شهر خوب بندر عباس هستم عزت این شهر همیشه روی سر من هست.
در کدام محله ی بندرعباس بزرگ شدی؟
در محله ی کمربندی بزرگ شدم محله ی شیر اول.
شغل پدرت چیست؟
مدرس قرآن
تحصیلاتت؟
دیپلم ادبیات
تجدید هم می آوردی؟
خیلی تجدید آوردم از اول راهنمایی تجدید آوردنها شروع شد وتا آخر با من بود دوم دبیرستان هم مردود شدم.
پایین ترین نمره ات چند بود؟
صفر، در ریاضی همیشه صفر بودم زبان انگلیسی من هم خوب نبود. اما ادبیاتم همیشه از دیگر درسها بهتر بود.
نمی خواهی بروی دانشگاه؟
چرا دوست دارم در رشته ی موسیقی ادامه تحصیل دهم البته بعد از ازدواج.
شیطنتهایت یادت هست؟
پنکه های مدرسه را خم می کردیم تا شبیه گل لاله شود اما بیشتر روغن می ریختیم روی تخته ی سیاه تا با گچ سیاه نتوانند روی سیاهی آن چیزی بنویسند.
مریم حیدرزاده گفته است مشکی رنگ عشق نیست بلکه رنگ عشق قرمز است؟
من شعرهای مریم را خیلی دوست دارم،او دوست خوب من است به نظر من انسان ماهی است من مریم را خواهر روحی خودم میدانم  به من هم گفت مشکی رنگ عشق نیست ، حیدرزاده عاشق رنگ قرمز است اما سلیقه ی اورا به معنی نقض رنگ مشکی نگذارید.
از طرف لوس آنجلسی ها پیشنهادی نداشته ای؟
چرا اما نمی توانم 70 میلیون ایرانی را نادیده بگیرم من حرف ناصوایی نمی زنم ودلیلی ندارد بروم جای دیگر آن را مطرح کنم.
تا حالا چند تا آهنگ خوانده ای؟
180 آهنگ خوانده ام.
نظرات 2 + ارسال نظر
حسام جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 04:22 ق.ظ

******@@@@@@@@@@@@@*******@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@*******@@@@@*****@@@@@******@@@@@@@@@@@@@******@@@@@@*********@@@@@************
******@@@@@@@@@@@@@@*******@@@@@*****@@@@@@@@@@@@@@@******@@@@@*****@@@@@*****@@@@@@@@@@@@@@@*****@@@@@@@********@@@@@************
******@@@@@******@@@@******@@@@@*****@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@@@@*******@@@@@************
******@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@@@@@******@@@@@************
******@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@@@@@@*****@@@@@************
******@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@*@@@@@****@@@@@************
******@@@@@******@@@@******@@@@@*****@@@@@******@@@@******@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@**@@@@@***@@@@@************
******@@@@@@@@@@@@@@*******@@@@@*****@@@@@@@@@@@@@********@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@***@@@@@**@@@@@************
******@@@@@@@@@@@@@********@@@@@*****@@@@@@@@@@@@@@*******@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@****@@@@@*@@@@@************
******@@@@@****************@@@@@*****@@@@@******@@@@******@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@*****@@@@@@@@@@************
******@@@@@****************@@@@@*****@@@@@*******@@@@*****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@******@@@@@@@@@************
******@@@@@****************@@@@@*****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@*******@@@@@@@@************
******@@@@@****************@@@@@*****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@********@@@@@@@************
******@@@@@****************@@@@@*****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@*********@@@@@@************
******@@@@@***************@@@@@@@****@@@@@********@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@*******@@@@@****@@@@@**********@@@@@************
**********************************************************************************************************************************
**********************************************************************************************************************************
**********************************************************************************************************************************
******@@@@@@********@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@****@@@@@@@******************
******@@@@@@@******@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@*****@@@@@*******************
******@@@@@@@@****@@@@@@@@****@@@@@*******@@@****@@@@@*******@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@***@@@@@******@@@@@*******************
******@@@@@@@@@**@@@@@@@@@****@@@@@**************@@@@@**************@@@@@*****@@@@@****@@@@@**@@@@@*******@@@@@*******************
******@@@@@*@@@@@@@@*@@@@@****@@@@@**************@@@@@**************@@@@@*****@@@@@****@@@@@*@@@@@********@@@@@*******************
******@@@@@**@@@@@@**@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@*********@@@@@*******************
******@@@@@***@@@@***@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@*********@@@@@*******************
******@@@@@****@@****@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@********@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@**************@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@**@@@@@*******@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@************************@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@***@@@@@******@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@************************@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@*****@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@*******@@@****@@@*******@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@*****@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@*****@@@@@*******************
******@@@@@**********@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@@@@@@@@@@@****@@@@@*****@@@@@****@@@@@****@@@@@****@@@@@@@******************
**********************************************************************************************************************************
**********************************************************************************************************************************
..@...@.@...@.@...@....@@@..@@@.@@@@..@@@..@...@.@@@@.@@@@.@..@.@..@.@@@....@@@..@....@@...@@@.@@@.@..@.@...@....@@@...@@..@@...@@
..@...@.@...@.@...@....@..@..@..@..@.@...@.@@.@@.@....@....@..@.@.@...@.....@..@.@...@..@.@....@...@.@...@.@....@.....@..@.@.@.@.@
..@.@.@.@.@.@.@.@.@.@@.@@@@..@..@@@@....@..@.@.@.@@@@.@@@@.@@@@.@@@...@.....@@@@.@...@..@.@.@@.@@@.@@.....@.....@.....@..@.@..@..@
..@@.@@.@@.@@.@@.@@.@@.@..@..@..@..@...@...@...@.@.......@.@..@.@.@...@..@@.@..@.@...@..@.@..@...@.@.@....@..@@.@.....@..@.@.....@
..@...@.@...@.@...@....@@@..@@@.@..@.@@@@@.@...@.@@@@.@@@@.@..@.@..@.@@@.@@.@@@..@@@..@@...@@@.@@@.@..@...@..@@..@@@...@@..@.....@






حسین.. جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:15 ب.ظ http://www.mhrsh.blogfa.com

سلام به دوستان عاشق خودم ...
عزیزان تا درست شدن لینک اهنگهای سایت اقای صادقی اگه اهنگی مد نظرتون هست میتونین تو قسمت نظرات وب لاگ من بزارید تا برای شما بزارم...
یه امید موفقیت شما و اقای صادقی....
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد